Thursday, December 27, 2018
'Every Child Is Special\r'
'Inàthisàworld,àyoungsterrenàexistàwithàexceedingàbehaviors.àTheiràbehavioràisàhardàtoàacceptàforàtheàclub.àinstructorsàd wholeyàaàpieceu each(prenominal)yàvitalàofficeàinàmakingàthemànaturalised.àFirstàofàeach(prenominal) toldàinstructoràshouldàbeàtrainedàtoàfakeàinàthe àschoolàwhereàthereàaràyoungsterrenàwithàexceptionalities.àsome sequencesàitàbe seminal fluidsàpreciseàhardàforàtheàeducateeràtoàreactàinàaàcarry offàmanneràwhenàtheyàteach.àTheàschool-age electric s shake uprsàwithàbehaviouralàaftermathsàinescapablyàunnecessaryàofàpedagogyàandàvigilance.\r\nTheàsmallàfurrow of actionesàwouldàbefriendàaàaddressàinàteachingàthemàeff ectively.àtooàthereàessentialàbeàaàroomàforàvisitingàfacultyàtoàcomeàandàbeginàextraàacademic sessions.àThisànonàaloneàcomesàbyàtoàbeàbeneficialàforàclawrenàonly ifàalsoàisàaàhelpàtoàtheàinstructors.àin that locationàcouldàbeàaànewàproficiencyàofàteachingàoràhandlingàtheàstudentsàandàcouldàbeàadvantageous.àTheàvisitingàfacultyàprovesàcome outàtoàbeàtransformàforàtheàstudents.\r\nTheàdear(p)àinstructoràis,àwhoàattemptàonàtikesàabilityànotàbalk.àTheàdisabilityàmustinessinessàbeàre feeddàentirelyàwithoutàdepressingàaàpeasant.àAàchildàmustàknowàwell-nighàhisàdisabilities,àonly ifàheàmustàalsoàthatàheàhasàabilitiesàwhichàatomic number 18àmuchàinàcastàthanàhisàdisabilities.àAàteacheràmustàteachàwithàaàmentalityàthatàallàchildàhasàsomeàincapacities.àteacheràshouldàhelpàaàchildàinàbringingàupàhisàabilitiesàandàshouldàcurbàtheàdisabilitiesàsilently.àExpectationsàshouldàbeàhigh,àbecauseàeveryàchildàdissolveàachieveàsomeàpostàinàaàfamilyàconcordàtoàhisàpotential,àexceptàthisàneedsàassistance.\r\nEnvironmentàofàpartitioningàshouldàbeàauthoritativeàandààfriendly.àThisàdependsàonàaàteacheràthatàhowàsheàmaintainàtheàenvironment.àBecauseàtheàpositiveàenvironmentàfosteràtheàcultivationàcapabilitiesàofàaàchild.àa s wellàtheàbehavioràofàaàchildàdependsàonàhisàsurroundings.àIfàaàchildàfeelsàthreatenedàbyàsomeaffairàthenàitàisàobviousàthatàhisàbehavioràwould àchange.àSometimesàitàbecomeàveryàalphaàforàaàteacheràtoàknowàmore(prenominal) or less(prenominal)àchildsàgive wish wellsàandàdis wish wells.\r\n allàchildàhasàanàindividualàgoal,àsoàfromàtimeàtoàtimeàteachersàshouldàkeepàthemselvesàupdatedàthatàhowàfaràheàhasàprogressed.àTheàgradeàdoesànotàtellàeverythingàaboutàwhatàtheàchildàhasàget hold ofedàsoàfar.àTheàfocusàonàgradeàshouldàbeàbroken in.àteacheràshouldàknowàwhatàheàhasàlearnedàsoàfaràoràinàwhichàthemeàisàheàlackingàbehind. Thisàalsoàboostsàupàtheàconfidenceàof aàchild.\r\nTheàwholeàscholarshipàprocessàapplysàaàchildàtired.àThisànotàonlyàeffectsàtheiràcompanionshipàabilitiesàmerelyàalsoàdistractsàthem.àat that placeforeàaàteacheràshouldàemployàproperàtechniquesàforàrelaxingàinàaàilluminate.àAàchildàwithàattentionàderangementàgetsàmentallyàtiredàsoon.àon that pointàshouldàbeàproperàrelaxingàtechniquesàworryàlisteningàtoàsoftàmusicàoràplayingàgames.àPlayingàgamesànotàonlyàeaseàaàchildàbutàalsoàkeepsàthemàhealthy.\r\nTheàfirstàthingàaàchildàshouldààlearnàisàtoàtakeàc atomic number 18àofàhimself.àTheyàshouldàbeàmad eàselfàcertified.àTaking,àunderlyingàex adenosine monophosphateleàaàchildàmustàlearnàtoàtieàhisàshoeàlaces.àTheàdependentàchildàalwaysàhasàaàlowàconfidenceàtake.àthitheràmustàbeàshortàextraàsessionsàtoàteachàtheàstudents,àhowàtoàtakeàc beàofàthemselves,àoràhowàtoàbeàmore(prenominal)àorganized. Thereàshouldàbeàalsoàbeàsessionsàtoàpr in timetàbehavioràissues.àSometimesàteacheràtakesàaàchildàasàaànormalàchild,àsheàdoesànotàlayàstressàonàtheàbehavioràhassles.àButàsheàdoesànotàknowàthatàtheàlackàofàattentionàbyàaàteacheràencouragesàtheàproblemàinàaàchild.\r\nButàsometimesàtheseàsessionàprovesàoutàtoàbeàfutileàasàstudentsàcontinuesàtoàmisbe fox,àthenàitàisànecessaryàtoàknowàthatàtheyàaràmisbehavingàbecauseàofàtheseàsessions.àBecauseàtheàsessionsàdoesànotàfitàtoàtheiràneedsàevery time,àandàtheyàwaitàforàsomeoneàwhoàterminateàhelpàthemàinàpersonal.\r\nInàcaseàofàhighàeducationàthereàareàm any a(prenominal)àfacultiesàwhoàareàtakingàaàhotshotàclass.àTheàcoordinationàbetwixtàtheseàfacultiesàisàaàmustàsoàthatàtheàstudentsàdoesànotàgetàconf applyàbetween àallàtheàfaculties.àAàteacheràhasàitsàmakeàpersonal manneràofàteachingàandàifàan oppositeàteacheràcomesàandàteachesàthemàinàtotallyàdiametricalàstyleà  itàbecomesàhardàforàtheàstudentsàtoàknow,àwhichàoneàtheyàshouldàfollow.àthusàall àtheàfacultiesàteachingàaàparticularàclassàshouldàknowàaboutàeachàotherwiseàteachingàstyles,àitàbecomesàeasyàforàaàstudentàtoàlearn.\r\nTeacheràshouldàmakeàoriginalàtheàbehavioralàremediatementsàandàachievementsàgeneralizeàtoàotheràsituations.àTheyàshouldàmakeàsureàthatàwhatàtheyàteachàshouldàhireàinàaboutàofàtheàrealàworldàsituations.àTheàgeneralizedàteachingsàprovesàoutàtoàbeàmoreàbeneficialàtoàtheàstudents,àas theyàcomeàtoàknowàtheàparticularàthing àthatàtheyàhaveàlearnedàarseàapplyàinàtheàmostàofàtheàproblems.àThi sàtypeàofàteachingàmethodàprovesàoutàtoàbeàveryàbeneficialàbecauseàstudentsàsend wordàlearnàmoreàthingsàwithàlessàstressàonàtheiràbrains.\r\nStudentsàshouldàlearnàtoàtenderizeàwithàotheràstudentsàwhoàmayàoràmayànotàbeàalteràlikeàthem.àTheàinteractionàwithàotheràstudentsàshouldàbeàmystifyedàatàtheàancestoràofàtheiràyear.àTheiràshouldàbeàlearnàcentersàthatàpromoteàsocialàinteractionàforàtheseàchildrenââ¬â¢s.àneedfulàsocialàskillsàshouldàbeàtaughtàinàtheàlearningàcenters.àIfàtheàschoolàisàfindingàitàdifficultàtoàstartàlearningàcentersàthenàskillsàshouldàbeàtaughtàinàtheàlunchàtimeàoràinàtheàfreeàperiod.\r\nLiteratureàReview:-\r\n instructionàstrategiesàforàattentionàdeficitàhyperactivityàdisorder:ââ¬\r\n unavailingàtoàpayàattention,àhyperactivity,àimpulsiveàareàtheàsignsàofàhyperkinetic syndrome.àThereàareàaboutàthreeàtoàbasketball teamàpercentàofàtheàstudents àinàUnitedàStatesàwhoàareàsufferingàfromàminimal brain dysfunctionà(àAmerican psychiatric Association, 1994à).àTheàstudentsàsufferingàfromàADHDàfailàtoàdismissàtheiràhomeworkàandàareàcareless.àOlderàstudentsàwithàADHDàareàlessàcommunicativeàandàreactàspontaneously.àTheàmainàsymptomsàare:ââ¬\r\n1)àRestlessness\r\n2)àotioseàtoàconcentrate\r\n3)àDifficultyàinàby-lineàinstructions\r\n4)àLosingàthings\r\n5)àDoingàlittleàmistakes\r\n6)àGreatàregaleàofàmoodàswings\r\nTeacheràshouldàstartàwithàevaluatingàtheàchildsàneedsàandàstrengths.àTheàdiscernmentàshouldàbeàdoneàonàtheàbehavioràandàacademicàneeds.àAfteràevaluatingàallàtheiràneedsàappropriateàpracticeàshouldàbeàchose.àTheàselectedàpracticeàshouldàgainàtheàattentionàofàtheàchildàandàisàappropriateàtoàtheiràage.àItàshouldàbeàkeptàinàmindàthatàtheàpracticeàthatàisàselectedàshouldàbeàaàadditionalàbenefitàtoàtheàstudentsàwhoàdoànotàhaveàADHD.àAfteràselectingàallàtheàpracticesàtheyàmustàbeàwrappedàupàinàaàsingleàprogram.\r\nAfteràtheàendingàofàeachààless onàtheàselectedàpracticeàshouldàachieveàitsàgoal.àTheàlessonsàmustàbeàpresentedàinàaàcontrastiveàmanner.àTeacheràshouldàprepareàtheàlessonàandàtheàactivitiesàplannedàinàadvance.àTheàreviewàofàtheàpreviousàlessonsàalsoàprovesàoutàtoàbeàbeneficialàforàtheàstudents.àTeacheràmustàdiscernàallàtheàmaterialsàneededàinàtheàclassroom,àbecauseàsometimesàitàbecomesàveryàdifficultàforàtheàchildrenàtoàidentifyàtheàmaterialsàonàtheiràhave got.\r\nItàisàveryàhardàforàtheàstudentsàwithàADHDàtoàchangeàfromàoneàtopicàtoàanother.àThereforeàrevisionàofàtheàpreviousàlectureàisàaàmust.àTheàuseàofàaudiovisualàmaterialsàhelpsàtheàstudentsàaàlot. retraceàhowàstudentsàcan identifyàandàcorrectàtheiràownàmistakes.àForàexample,àpromptàstudentsàthatàtheyàshouldàcheckàtheiràcalculationsàin mathsàproblemsàandàreiterate howàtheyàcanàcheck theiràcalculations;àremindàstudentsàofàparticularlyàdifficultààspell rulesàandàhowàstudentsàcanàwatchàoutàforàeasy- to â⬠makeàerrors.\r\nIfàtheàteacheràtriesàtoàloweràtheànoiseàlevelàinàtheàclassroomàitàhelpsàaàchildàinàmaintainingàhisàfocus.\r\nTeachingàstrategiesàforàstudentsàwithàemotionalàbehavioralàdisorder:-\r\nForàteachingàtheàstudentsàwithàEBDàteacheràshouldàencourageàtheàpositiveàlearningàtechniques.àTheàobjectivesàofàtheàlessonàshouldàbeàpresentedàbeforeàwhichàhelpsàinàpredictability.àTheàpresentationàshouldàbeàexciting,àandàifàtheàstudentsàper course of studysàwellàheàshouldàbeàgiven rewards.àThisàhelpsàaàlotàinàdealingàwithàtheàstudentsàwithàEBD.àTheàvocabularyàutilizeàinàtheàpresentationàshouldàbeàdiaphanousàandàtheàfeedbackàshouldàbeàgivenàimmediately.\r\nTheàlessonsàshouldàbeàstartedàwithàtheàfireàitemsàoràquestions.àItàshouldàbeàkeptàinàmindàthatàifàaàteacheràwants aàchildàtoàbeàexcitedàaboutàlearningàthenàteacheràshouldàbeàexcitedàaboutàteaching.àpatchàtakingàupàtheàlessonsàstudentsàshouldàknowàthatàthey àareàlearningàandàmakingàprogress.àAfteràterminate,àtheàlessonàmustàbeàrevisedàandàtheàstudentsàshouldàbeàpreparedàtoàmoveàtoànextàlesson.àTheàlongàpresentationsàmustàbeàcutàintoàshortàpresentations,àsoàasàinàcaseàofàlongàassignments.àsupererogatoryàtimeàshouldàbeàgivenàtoàstudentsàforàcompletingàtheiràwork.\r\nTheàenvironmentàofàaàclassàshouldàbeàhealthy.àRules andàregulationsàshouldàbeàmadeàandàteachàthemàtoàactàinàaccordanceàwithàtheàrules.àTheàenvironmentàofàaàclassàshouldàbeàquietàasàwellàactive.àAdequateàmaterialsàshouldàbeàprovided àtoàthemàsoàthatàtheyàdoànotàfeelàdeficitàofàresources àinàbetweenàtheàlecture.àThere shouldàbe enough roomàforàtheàstudentsàtoàmoveàinàtheàclassroomàwithoutàdisturbingàeach otheràandàadequateàs charge per unitàmustàbeàprovidedàtoàthemàforàtheiràpersonalàbelongings.àTheàclassroomàrules shouldàbeàlessàandàpositive.àTheyàshouldàemphasizeàmoreàonàlikeàwhatàstudentsàmustàdoàinàclass.\r\nTeacheràshouldàcommunicateàwithàaàchildàinàaànonàthreateningàmanneràandàshouldàmaneuveràtheàpersonalàinterestàinàaàchild.àThisàmakesàaàchildàfeelàgoodàandàboostàupàhisàconfidenceàlevel.àbeseemingàgesturesàandàbodyàlanguageàisàveryàessentialàinàcommunication.àTheàgestureàgivenàshouldàbeà  holding àlongeràthanànormal.àSpeakingàlateàandàclearlyàareàalsoàveryàimportant.àProperàwaitàtimeàshouldàbeàincludedàbecauseàsomeàstudentsàareàmuffledàlearners.\r\nManagingàbehavioràisàveryàimportantàinàdealingàwithàtheàEBDàstudents.àSometimesàitàprovesàoutàtoàbeàveryàbeneficialàtoàignoreàtheànegativeàbehaviors,àbecauseàsometimesàaàchildàbehavesànegativelyàinàorderàtoàgrabàtheàattention.àpenaltyàshouldàonlyàbeàusedàinàaàcaseàwhenàtheàbehavioràofàaàchildàisàharmfulàforàotheràstudents.\r\nThereàmustàbeàaàsocialàproblemàtechnique,àwhichàeffectivelyàidentifiesàtheàproblemsàandàprovidesàtheàbestàissueàforàit .àAngeràmanagementàisàtheàmainàproblemàwithàtheàchildàsufferingàfromàEBD.àAngeràisàinnate(p)àsoàitàusefulàtoàteachàpetulanceàcontrolàtechniquesàratheràprovokeàexcretingàtechniques.àTheàfirstàstepàinàangeràmanagementàisàtoàconvinceàaàchildàthatàheàshouldàchange,àteachingàrelaxationàtechniquesàhelpsàaàlot.\r\nTeachingàstrategiesàforàtheàstudentsàhavingàlearningàdisabilities:-\r\nLearningàdisabilitiesàisàaàproblemàinàwhichàaàchildàfindsàdifficultnessàinàorganizingàreceivedàinformation,àretentionàthem,àmanipulatingàthem.àButàwithàtheàeffectiveàlearningàstrategiesàtheyàcanàbeàtaughtàeffectively.àTheàcommonàsymptomsàareàdifficultyàinàlearning,àpooràmemory,àdifficultyàinàrememberingàfacts,àconfusionàamongàtheàbasicàwords,àspellingàandàreadingàerrors,àimpulsiveàbehavioràetcetera\r\n÷ ààTheàcourseàloadàshouldàbeàlow,àbecause theàcourseàloadààwillàmakeàthemàevenàmoreàpooràlearners.\r\n÷ àQuestions shouldàbeàaskedàinàaàclarifyingàmanner,àtheàlanguageàusedàmustàbeàeasyàtoàdigest.\r\n÷ ààTheàtonalityàpointsàofàtheàchapteràmustàbeàtoldàbeforeàtheàbeginningàofàtheàchapter.\r\n÷ ààWhileàwritingàonàtheàcontrol boardàverbalizeàwhatàisàbeingàwritten,àtheàaudioàandàtelevision receiveràeffectsàinàteachingàboostàupàtheàlearningàcapabilities.\r\n÷ ààTheàenvironmentàofàtheàclassàmustàbeàpeacefulàsoàthatàtheàstudentsàdoànotàfeelàdiverted.\r\n÷ ààTheàassignmentsàshouldàbeàgivenàinàoralàformàasàwellàasàinàwrittenàform.\r\n÷ ààTheyàshouldàbeàgivenàmoreàtimeàtoàcompleteàdifficultàassignments.\r\n÷ ààTheàpaceàofàteachingàshouldàbeàkeptàinàaccordanceàwithàtheiràlearningàabilities.\r\n÷ ààUsingàfortuneàofàexamplesàinàtheàpresentationàmakesàtheiràsoulàlevelàhigh.\r\n÷ ààraiseàthemàtoàborrowàtheàclassmateââ¬â¢sànotesàifàrequired.\r\n÷ ààColoredàinstrumentàmustàbeàusedàforàhighàvisualàrecognition.\r\n aggroupàdiscussionàhelpsàaàlotàforàtheàstu dentsàhavingàlearningàdisabilities,àforàthemàgroupàdiscussionàisàfunàasàwellàasàisàbeneficialàinàlearning.àEncourageàthemàtoàaskàquestionsàduringàoràlateràtheàlectureàtoàmakeàsureàthatàtheyàhaveàunderstoodàcompletely.àTeacheràmustàpayàindividualàattentionàtowardsàeveryàchild.àeverydayàsessionsàwithàa àchildàforàproperàassessmentàshouldàbeàconducted.àUsingàlargeàfontsàmakeàtheiràprocessingàfast.\r\nGiveàindividualàconferencesàtoàrangeàstudentsàwith learningàdisabilitiesàtoàmonitoràprogressàandàunderstandingàofàtheàassignmentàandàofàtheàcourseàcontent. Examplesàofàscienceàsubroutineàmodelsàwithàdisabilitiesàshouldàbeàgivenàtoàthemàfrequentlyàsoàthatàtheyàdoànotàfeelàdepressed.àEncourageàthemàtoàaskàforàhelpàwheneveràneeded.\r\nItàwouldàbeàscatheàtoàassessàtheàpotentialàofàaàchildàonàtheàbasisàofàtestàscores.àbothàchildàhasàitsàownàstrengthàandàweaknesses.\r\n drumhead:-\r\nTheàmainàaimàofàteachingàis to educateàindividualsàwhoàareàactiveàmembersàinàtheàsocietyàatàitââ¬â¢sàvariousàlevels. Teachersàareàveryàimportantàinàouràsocietyàbecauseàweàneedàthemàtoàprovideàouràyouthàwithàtheàknowledgeàand socialàexperiencesàtheyàwillàneedàtoàimproveàtheir àfutureàandàtheàfutureàofàtheàentireàplanet.\r\nWhileàteachingàstudentsàwithàexceptiona litiesàteacheràshouldàkeepàinàmindàthatàeveryàchildàisàspecial.àTeacheràshouldànotàrunàfromààtheiràresponsibilities,àtheyàcanàchangeàtheàlifeàofàtheseàchildrenââ¬â¢s.àEveryàchildàlikesàdifferentàenvironment,àsoàitàbetteràforàaàteacheràtoàtryàtoàeducateàthemàkeepingàinàmindàtheiràlikesàandàdislikes. Teachersàcanàapologiesàtoàtheàgovernmentàtoàissueàtheàpoliciesàwhichàareàinàpureàpromoteàofàtheseàchildrenââ¬â¢s.àLikeàinàmaximumàcountriesàreservationsàareàmadeàforàtheseàchildren.\r\nTheàteachers shouldàmotivateàtheàsocietyàmore or lessàthemàtoàtakeàcareàofàtheseàchildren.àWeàshouldàall supposeàthatàthereàareà  hopesàforàthoseàchildrenââ¬â¢sàandàwe àcanàdoàsomethingàforàthem.àTheseàchildrenàhaveàtheiràownàqualitiesàlikeàothersàandàtheyàcanàhelpàouràsocietyàuprising.àNoàoneàshouldàtakeàitàasàtakenàforàgrantedàbecauseàthisàcanàhappenàtoàanyàbody,àwhatàifààtheyàgotàsufferedàwithààtheààsame.àTheàsocietyàwillàsurelyàààmoàtheiràfaceàaroundàfromàthoseàchildren.àButàifàweàallàtogetheràworkàforàthemàthenàchangesàcanàbeàthere.\r\nQuestions:—\r\n1)àDidàyouàeveràfeltàforecloseàinàteachingàstudentsàwithàexceptionalities?\r\n2)àWhatàareàtheàimportantàstrategiesàadoptedàbyàyou?\r\n3)àHowàyouàwillàcare ààtheàdisputesàbetweenàtheàstudents?\r\n4)àAnyàspecialàapparatusàisàrequiredàforàteachingàthem?\r\n5)àWhatàareàtheàmethodsàyouàhaveàimplementedàtoàprovideàsocialàpicture?\r\n6) Accordingàtoàyouàwhatàkindàofàenvironmentàdoàyouàthinkàisàbestàsuitedàforàthem?\r\nReferences\r\nAdelizzi,àJane U. à& àGoss,àDiane B., à(2001),àParenting àchildrenàwith àlearning disabilities,àGreenwood PublishingààGroup,àISBN: 0897897722\r\nDockrell, Julie,à& McShane, stoolà(1993), Childrensàlearningàdifficulties:àAàcognitiveààapproach,àBlackwell Publishing,àISBN: 0631170170\r\n'
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment